כתיבת תוכן מהווה חלק אינטגראלי מהקמתו של אתר אינטרנט, עליה אמונים בעלי מקצוע המתמחים בדרישות הייחודיות של הרשת. תוכנו הטקסטואלי של האתר מיועד ראשית להעביר את המידע הרלוונטי אודות החברה, כדוגמת בעליה, שירותיה, מוצריה ותחומי התמחותה, וזאת באופן רהוט, ענייני וברור. יחד עם זאת, על התוכן גם לעורר עניין בקרב הגולש, להציג את היתרונות הייחודיים של החברה ושירותיה, ולייצר תדמית חיובית על ידי שימוש במסרים ובשפה המתאימים לקהל היעד. לדוגמא, השפה שתופיע באתר של רשת מוצרי תינוקות תהיה רגישה ותומכת, בעוד שבאתרו של משרד עורך דין גדול יופיעו מינוחים מקצועיים המשדרים יוקרה.
מדוע צריך כותב תוכן מקצועי
אדם יכול להיות מקצועי ביותר בתחומו ובעל כישורים רבים, אך להתקשות להעביר איכויות אלו לשפה כתובה. לעיתים בוחרים בעלי חברות ועסקים להתנסות בכתיבת תכני האתר במו ידיהם, ואילו התוצאות ניכרות היטב בשגיאות הכתיב, בשימוש שגוי בסימני הפיסוק, בטקסטים שאינם רלוונטיים לקורא, ובאי-התאמה לדרישות המדיה. כתוצאה מכך, אף אם מדובר בבעל מקצוע כישרוני ובעסק משובח, ואפילו אם הושקע ממון רב בתחומי העיצוב והבנייה, יסבול האתר מתדמית שלילית וממיעוט כניסות. זאת מאחר שהטקסט מהווה את נקודת המפגש שבין הגולש והעסק, ואילו תכנים משעממים, קטועים או באיכות ירודה פשוט מעידים על היעדר מקצועיות ורצינות. יתרה מכך, אתרים של חברות משמשים למטרות פרסומיות, ונדרש ניסיון רב בתחומי השיווק בכלל והאינטרנט בפרט על מנת ליצור מסרים הקולעים לטעמו של קהל היעד, והיוצרים בדעתו הקשר מיידי בין המסר והמותג עצמו.
היבטים ייחודיים של כתיבת תוכן לאינטרנט
רשת האינטרנט הינה עולם מסועף בעל מינוחים וכללים ייחודיים, החלים גם על כתיבת התכנים. לדוגמא, בתוך הטקסט שבאתר מוטמעות מילים מסוימות המכונות ‘מילות מפתח’, אשר תפקידן לקדם את מיקומו בתוצאות מנועי החיפוש. הבחירה במילים אלו אינה עניין של מה בכך, שכן עליהן להיות קשורות במישרין לפעילות החברה ולהרגלי הגולשים, וכמו כן להשתלב באחוזים ידועים בתוך הטקסט באופן שאינו פוגם באיכותו. כאמור, חברות מקימות אתרים אשר ישמשו אותן לא רק ככרטיס ביקור וכחלון ראווה, אלא גם כאמצעי שיווקי המכוון את הגולש לביצוע פעולות כגון יצירת קשר, הצטרפות לרשימות תפוצה ורכישת מוצרים. כותבי תוכן מקצועיים לאינטרנט עשויים לנקוט במגוון סגנונות מפתים ומקוריים על מנת להניע את הגולש לפעולה, ובתוך כך עליהם לשמור על כללים נכונים לכתיבה שיווקית ברשת. דוגמאות בולטות לכך מהוות כותרות מודגשות, שימוש בפסקאות קצרות שאינן מכבידות על הקורא, שילוב תבליטים המקלים על התמצאות בטקסט, וכן שימוש בשפה פשוטה וישירה עם פנייה בגוף ראשון. כל זאת בהתאם למאפייני האתר ולמטרותיו של הדף המסוים בתוכו.