בעידן הנוכחי אין זה מספיק שלחברה או מפעל יהיה אתר אינטרנט. יש צורך ליצור אתר שימשוך ויעניין את קהל היעד הספציפי ויעניק לו חוויית גלישה טובה, שתוביל לכניסות נוספות והמלצות לאחרים. אנחנו בונים אתרים לחברות בדגש על חווית משתמש מזמינה, נוחה ופשוטה, המותאמת למאפייני קהל היעד, ומי שרוצה להבין למה בדיוק הכוונה – מוזמן לקרוא את המאמר הבא.

אז מהי חוויית משתמש?

חוויית משתמש, או בשמה המקצועי UX- User Experience, מהווה תחום רחב היקף העוסק בחוויית משתמשי קצה, כלומר קהל היעד בעת שהוא גולש באתר שלכם. החוויה מעוצבת בהתאם להרגלי שימוש מועדפים של הגולשים ונועדה לספק להם מענה שלם לכל צרכיהם המודעים והלא מודעים. את המושג חוויית המשתמש המציא בשנות התשעים פסיכולוג התנהגותי בשירותיה של חברת אפל, מתוך התייחסות לקשר שבין טכנולוגיה לממשקים ולאנשים המשתמשים בהם. ואולם, מהר מאוד הובן שחוויית משתמש אינה מושפעת רק ממאפייני השימוש בממשק אלא קשורה לאספקטים נוספים לרבות גישות שיווק, עיצוב, טכנולוגיה ומידע, וגם לאספקטים אנושיים של תחושות ורגשות.

מדוע חוויית משתמש כל כך חשובה?

עם העלייה באיכות החיים וההיצע הנרחב, ציבור הצרכנים הפך להיות הרבה יותר מפונק ודורש שלא רק יסופקו לו מוצרים, אלא שיעניקו לו אותם על הצד הכי נוח ומתאים. כפועל יוצא מכך, יישום חוויית משתמש הפך למרכיב מהותי בעולם הדיגיטאלי בכלל ובבניית ופיתוח אתרים מסחריים בפרט. זהו עולם שבו הכל מהיר ונגיש בלחיצת כפתור, ושהלקוח מצפה לשירות מיידי, נוח ויעיל, וגם מעניין ומהנה בעת ובעונה אחת. לכן, שילוב נכון של חוויית המשתמש מעודד כניסת גולשים ושיטוט באתר, ומניע לביצוע פעולות שונות. החוויה עושה את ההבדל בין אתר המושך את קהל היעד ומעודד אותו להישאר ולבצע פעולות, לבין אתר שומם ולא פעיל.

מה מרכיב את חוויית המשתמש?

למעשה, חווית משתמש מתקיימת בכל אספקט של האתר, והוא נדרש לספק שירות נוח, פשוט, נעים ומזמין המוביל את הגולשים לכדי פעולה. נהוג לחלק את חוויית המשתמש למספר אלמנטים מרכזיים, הבאים לידי ביטוי בהליך בניית האתר של החברה:

  • נראות – במדיה דיגיטאלית החוויה הראשונית היא בעיקרה ויזואלית. לכן אנו שמים דגש על חזותו האסטטית של האתר והיותה מעוצבת עם קו נקי, ברור ומרשים.
  • שימוש באתר – מתבטא באופן שבו אנו מתכננים ובונים את הפונקציות השונות שבאתר, מתוך דגש על נוחות ופשטות השימוש בהן וחוויית ניווט והתמצאות קלה והגיונית. יעד זה מושג בין היתר על ידי יצירת מערך תוכן המותאם למאפייני ולצרכי קהל היעד של החברה. כמו כן, שימוש נוח באתר דורש התאמה לדפדפנים שונים.
  • תחושת אמינות – נוצרת על ידי בניית אתר ברור עם נתונים מהימנים והימנעות מהטעיית הגולש או מטעויות. כמו כן, אמינות גלישה נובעת משקיפות מקורות ונתוני האתר המצביעים על אמינותו.

לפרטים נוספים בנושאים אלו התקשרו אלינו ונשמח לשוחח אתכם.