החלטתם להקים אתר חדש או לעשות רימייקינג לאתר הקיים? יפה מאוד! לפני שאתם פונים לחברה כמו נטרייז שמתמחה בבניית אתרים לחברות ועסקים, כדאי שתתנו את הדעת על כמה נושאים. הדבר אמנם לוקח קצת זמן אך עדיף להגיע אלינו כשכבר יש לכם רעיון, לפחות בקווים כלליים, בנוגע לאפיון האתר שלכם. הרעיונות יתנו לנו כיוון חשוב בהמשך הדרך, בעבודה המשותפת אתכם.

נקודות מרכזיות באפיון האתר

אפיון אתר מורכב משורה ארוכה של היבטים וכדי לפשט את העניינים בחרנו את המרכזיים, שאנו ממליצים להקדיש להם מחשבה:

  • יעדים – האתר עומד להיות החזות האינטרנטית שלכם ולבצע עבורכם מספר משימות, אך באילו משימות מדובר? הוא יכול לעודד את הגולשים לבצע פעילות כמו הזמנת מוצרים, להציג מאמרים מקצועיים ותשובות שאלות שייצרו לכם תדמית של בעלי סמכא, להוות פלטפורמה למיתוג העסק וחיזוק תדמיתו מהיבטים שונים, ועוד. בתוך כך, יש לבחון אם יעדיו הם הגדלת המכירות, הגדלת כמות הלקוחות, מתן שירות טוב יותר ללקוחות קיימים, שימוש בתור חנות אינטרנטית, וכדומה.
  • אילו מוצרים ושירותים יופיעו באתר – ייתכן שלחברתכם יש מאות מוצרים וייתכן שמדובר ב- 4 שירותים מרכזיים. יש להבין אילו מוצרים יהיו באתר וכדאי להתחיל לאסוף חומר אודותם, כמו תמונות, סרטוני הדרכה ומפרטים טכניים.
  • אל מי האתר פונה – במילים פשוטות: מיהו קהל הלקוחות שעבורו האתר מוקם? קיים הבדל משמעותי בתכנים ובעיצוב של אתרים הפונים אל אזרחים ותיקים, הורים לילדים קטנים, חקלאים, גורמים בתעשייה, ספורטאים וכדומה, לכן רצוי להגדיר באופן ברור למדי אל מי אתם מכוונים.
  • איך האתר נראה – כעת אפשר להתחיל לדמיין בקווים כלליים איך ייראה האתר: אילו עמודים יהיו בו (אודות החברה, שירותים, מוצרים, צור קשר, קטלוג, שאלות ותשובות…), אילו צבעים ישלטו בו, האם הטקסטים יהיו שיווקיים מאוד, מקצועיים מאוד, קלילים או רציניים, וכדומה.
  • שם האתר והלוגו – בהנחה שמדובר באתר חדש רצוי להתחיל לחשוב על שם קליט וברור עבורו, שמצד אחד משקף את החברה ותחום עיסוקה, ומצד שני אינו ארוך ומסורבל מדי. דברים אלו נכונים גם לגבי הלוגו: במקרה שאין לכם לוגו או שאינכם מרוצים ממנו כדאי להתחיל לחשוב על העניין, ולאחר שתפנו אלינו תקבלו כמובן סיוע מאנשי הגרפיקה שלנו.
  • מגבלות ואילוצים – הכוונה היא ללוחות הזמנים ולמסגרת התקציב שעומדים לרשותכם. אנו מסוגלים לבנות אתר חדש בזמנים מהמהירים בשוק ובמחירים תחרותיים, אך עליכם מוטל להגדיר מראש את המגבלות כדי שנוכל לתאם ציפיות ולעמוד בהן.

יש עוד כמה נקודות שכדאי לחשוב עליהן לפני שמתחילים את העבודה איתנו, ונשמח לספר עליהן בשיחת טלפון.